Gönderen Konu: BMW F650 Konjektör Problemini Basitçe ve Ucuza Çözmek İçin... (Bağlantı Şeması)  (Okunma sayısı 3059 defa)

__face__

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • İleti: 1214
    • Her Yolculuk Yeni Bir Maceradır
öncelikle SANEL SRR 685 lambordini su motoru konjektörü alınır... (yaklaşık 20-25lira)

Oncelikle akudeki suyu ve gerilimi olcerek sorunun tam adını koymak istedim. Aku suyu tamdı hatta max. ‘ın biraz uzerinde olan hucreler dahi vardı.

Aku uzerindeki gerilimi motoru calistirmadan , calistirdıktan sonra ve farlar acıkken olctum sonuc su sekilde:

Motor kapalı : 12.62 V bu akü yeni demek oluyor nede olsa takalı daha bir kac ay oldu.
--Motor kapalı high beam acık (uzunlar): 11.70 V
--Motor kapalı low beam acık (kısalar): 11.75 V
--Motor calisiyor soğuk farlar acık (2000 RPM)   : 14.60 V Güzel
--Motor calisiyor soğuk farlar kapalı (2000 RPM): 17.00 V evvett akü pişiyor...

bu verilerden anşılacağı üzere her daim farlar açık kullanamk gerekiyor.. farları kapatır kapatmaz akü pişmeye başlayacak...

Oncelikle orijinal konjektoru yerinden soktum.
iki tane somunlu vida ile plastik kasaya tutturulmuş. Orijinal uzerinde 6 adet kablo mevcut bunların 3 tanesi sarı ve üçü tek kanal uzerinden plastik bir connector ilealternatore gidiyor. Biri kırmızı biri yeşil diğer iki kablo yine plastik bir connector ile kırmızı aküden gelen, yeşil kontaktan gelen kablo olarak aynı kanaldalar. Konjektorden cıkan son kahve rengi kablo az otede şaseye bağlı yani (-) uc

İki plastik baglantıyıda sokunce konjektor sadece kahverengi kablo ile şaseye bağlı kalıyor.
Tum kabloları konjektore yakın bir noktadan kestim ve tum uclara bakır jaklar ve plastik korumaları gecirdim. Geriye sadece Sanel konjektoru uygun bir yere bağlamak ve kabloları uygun uclara takmak kaldı. Konjektor doğal olarak orijinal yerine tam oturmadı ama fazla secenegim olmadığı için asagidaki resimde gorulecegi gibi tek noktadan sıkıca bağladım.

Kablo bağlantılarıda su sekilde yapıldı;
3 sarı kablo konjektorun G-G-R uclarına sıra gozetmeksizin takıldı. B+ ucuna aku kablosu yani kırmızı, kontaktan gelen yeşil kablo C ucuna baglandı. Konjektor uzerindeki L ucu bosta kaldı buraya sarjın kesildigini anlamak için bir uyarı lambası baglamak mumkunmüş.

Sanel konjektorde (-) uc yok onun yerine ana şasesi iş görüyor bu sebeble eski konjektorunde baglı oldugu kabloyu şaseye bir elektrik kablo pabucu ile bagladım.

Ve Sonuclar :


Motor calisiyor soğuk farlar kapalı (2000 RPM): 13.88 V Bu iyiye işaret
Motor calisiyor soğuk parklar açık (2000 RPM): 14.10 V
Motor calisiyor soğuk low beam açık (2000 RPM): 14.06 V
Motor calisiyor soğuk high beam açık (2000 RPM): 14.24 V
Motor calisiyor soğuk parklar açık (4000 RPM): 14.10 V
Motor calisiyor soğuk low beam açık (4000 RPM): 14.13 V
Motor calisiyor soğuk high beam açık (4000 RPM): 14.89 V

Sanırım operasyon başarılı oldu 15V uzerine cıkmadıgı surece bu konjektorle devam...

Su an tek sorun jak uclarının acıkta kalması ve bu sebeble neme maruz kalabilmesi bu problemi sıcak silikon tabancası ile silikonlıyarak çözmek mümkün ancak konjektorun bir dahaki değişiminde çok pratik olacak jakları bir daha kullanamayacağım. Buna rağmen neme karşı önlem almak daha mantıklı gibi.

ürün ve şeması: http://www.sanel.com.tr/urunindex.as...neto_regulator

2senedir kullanıyorum hiçbir sorun çıkarmadı...

saygılar...




Şimdi öncelikle ben konjektörü değiştirirken fotolarını bağlantılarını hep fotolamıştım ama kim bilir nerede..
çok kurcaladım bulamadım (muhtemel benim çöken HDD de kaldı)

ama ben elimle şemasını çizdim fotosunu çektim ve bağlantı gayet net belli olacak şekilde sitemize yapıştırıyorum..

umarım işe yarar..
işte foto:


şimdi öncelikle SANEL'i yazılı yeti üste gelecek şekilde koyarak düşünelim..
çizime ona göre bakalım...
F650 den çıkan kablolar sırayla çizildi... birde siyahla paint yardımı ile çizdiğim bir çizgi ve SANEL'de siyah yuvarlakla işaretlenen önemli ŞASİ olan o! renkleri bağladıktan sonra arta kalan kablo, yada eski konjektörü sökerken şasiye bağlı olan kablo da denebilir(şasiyi sanel in gövdesinden almak gayet mümkün)

kafaya takılan bir durum varsa yardımcı olurum..

saygılar...




bir soruya karşı yazdığım bir cevap:

sanel den daha düzgün bir şey takmış olabilirsin... :)  ama bu sadece kuramsal olarak daha iyi.. :)  sanel 25 senin taktığın 60 lira die daha iyi olmaz bunu biliyorsun değilmi.. ;)

bak ben yamur çamur sıcak hava 2 senedir SANEL kullanıyorum.. bir kere daha tık demedi.. ne akümün dolumunda ne farlarımda sorun var.. üstelik sis farımda var..

kısacası SANEL bütün bu şartlar altında sorunsuz çalışıyorsa neden daha pahalısını alayım..
sanel gayet başarılı bir konjektör yapmış zaten.. ;)

seni kırmıyorumdur umarım yazdıklarımla.. amacım kırmak değil biliyorsun.. sorunsuz ve ucuz olanı bulup tavsiye etmek sadece..

bak sana birde foto koyayım bak benim konjektör nerde duruyor...
(şimdi daha iyi anlarsın belki yağmur çamur derken ne demek istediğimi.. :) )







buda bağlantısı yapılmış hali...
...der __face__ 
Feyzhan ÖZTÜRK
545 401 45 46

Erkan Kaplan

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • İleti: 1206
Abi çok güzel ve çok detaylı anlatım olmuş emeğine sağlık...

__face__

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • İleti: 1214
    • Her Yolculuk Yeni Bir Maceradır
Her şey, güzellik için; Güzel insanlara... ;)
...der __face__ 
Feyzhan ÖZTÜRK
545 401 45 46

itouch

  • Jr. Member
  • **
  • İleti: 72
anaaaa ben de konjektörü oraya alıcam

__face__

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • İleti: 1214
    • Her Yolculuk Yeni Bir Maceradır
anaaaa ben de konjektörü oraya alıcam
Emin ol, orada hiç ısınmıyor, cidden iyi..
...der __face__ 
Feyzhan ÖZTÜRK
545 401 45 46